torsdag 30. oktober 2014

Enkel omelett

Så bestemte meg for å hive meg rundt og lage en omelett til frokost, ikke akkurat som at det er så mye stress. God frokost litt seint på dagen, men kan ikke stå opp alt for tidlig når man skal jobbe til natten.

Det du trenger:
- 5 egg
- ca. 1dl melk
- purreløk
- løk
- hamburgerrygg
- salami
- ost
- krydder (karri, paprikapulver, oregano, salt og pepper)



















1. Pisk sammen egg, melk og krydder og ha det i stekepannen. Brukte en god del paprikapulver og oregane, 1/2 ts karri, 1/2 ts pepper og litt mer salt, men dette er sånt som du kan bestemme selv :)








2. Alle de andre ingrediensene skal vere kuttet opp i biter så har du det opp i stekepannen med resten.

3. Dekk omeletten med ost og sett et lokk over.



La dette stå på middels svak varme slik at du ikke brenner undersiden av omeletten. Min omelett ble mørkere på undersiden enn det jeg hadde lyst til, men den smakte godt uansett :)

Bon Appétit

Hildegunn & Joachim

2 kommentarer:

  1. Kan jeg komme med et ønske? Kan dere gi tips til enkle og sunne matpakker til oss som er matlei og ikke er kreative nok til å finne på noe selv? Gjerne tips fra rester av middag etc...?

    SvarSlett
    Svar
    1. Det som er kjekt er å ha masse forskjellige krydder stående hjemme for da får du alltid noe godt ut av noe enkelt, som f.eks. en eggerøre med karri! utrolig godt :) rester fra middag kan det vere godt med en type grateng, grateng er godt både varmt og kaldt i mine øyne, så ha noe godt brød ved siden av. Lag din egen salat, jeg er veldig glad i pastasalat. Skal bli flinkere til å legge ut oppskrifter på lunsj :)

      Slett